Despre mine

Fotografia mea
O(rosanu) M(arius). Dupa initialele numelui, s-ar putea afirma ca sunt ... OM! Un OM obisnuit, un OM intre oameni! Apreciat de unii si contestat de altii, in egala masura. Apreciat acum si contestat de aceleasi persoane mai tarziu. La fel de valabil si viceversa! Un OM care face cu pasiune tot ceea ce face (bine sau rau!) si primeste de la cei din jur cu aceeasi pasiune. Un OM dependent prea mult de succese si de aprecierea celor din jur, care se regaseste greu in cazul unui esec sau al nerecunostintei celor pentru care munceste sau pentru care traieste. Un OM relativ bun si altruist (in general), dar foarte exigent cu el insusi si cu cei din jur!

duminică, 8 iunie 2014

II. Interviu imaginar cu ... Marius Orosanu! ;) (partea II)

In situatia in care nu ati facut-o pana acum, pentru a avea o continuitate in lectura, va recomand sa cititi inainte prima parte a ”interviului” (vezi: I. Interviu imaginar cu ... Marius Orosanu! ;) (partea I)).
Cei care au citit prima parte cunosc deja ca m-am oprit (de ce oare?) la urmatoarea intrebare:
7. Profitabila functia asta de lider de sindicat, nu-i asa? Ti-ai luat deja autoturism nou din cotizatiile membrilor de sindicat!
O.M.: Am incercat sa scap de aceasta intrebare incomoda, dar se pare ca nu am reusit, chiar si cu pauza luata! :))) Glumesc, evident!
Autoturismul (primul si singurul din viata mea) a fost cumparat acum 3 ani, in iulie 2011. Este un Hyundai i20 (mai mica si mai ieftina nu am gasit!), are o capacitate de 1,2 (mai mica nu era). Este alba, simpla, varianta minima ca dotare, deoarece nu am ”furat” destui bani sa imi iau si dotari optionale sau culori metalizate. Desi este din clasa mica a masinilor, imi este foarte draga, fiind cunoscut faptul ca prima femeie si prima masina nu se uita niciodata! ;) Masina m-a costat 6.600 euro (promotie!), plus 3 tichete prin celebrul program de innoire a parcului auto (asa-zisul program Rabla). Banii i-am ”furat” de la Banca Transilvania, sub forma unui credit pentru nevoi personale de 30.000 lei, acordat pe 4 ani (rata+dobanda= 800 lei/luna). Spre sfarsitul anului 2012 am beneficiat, atat eu, cat si sotia mea, de oferta cardului ALFA de la Unicredit Tiriac Bank (oferta speciala pentru toti membrii Cartel ALFA, inclusiv membrii sindicatelor afiliate) si, avand conturile de salarii la ei, am beneficiat amandoi de facilitatea numita ”overdraft” (”descoperit de cont”), cu o dobanda inferioara dobanzii de la credit. Astfel, am achitat integral diferenta din creditul de la Banca Transilvania cu banii din descoperirea de la Unicredit, pe care am inceput sa o acoperim ulterior, luna de luna, cu salariile incasate, in limita posibilitatilor. 
8. Case? Terenuri? Actiuni? In ce ai investit?
 Nu am decat apartamentul in care locuiesc acum si in care am copilarit (a fost al mamei mele!), un apartament de 2 camere, semidecomandat, cu o suprafata utila sub 40 mp, Nu am alte imobile (case, apartamente sau terenuri). Nu am actiuni, nu am certificate, nu am depozite bancare. Am investit in familie: am o sotie ultra-rabdatoare cu mine, cu care sunt de peste 20 ani, am o fiica de 19 ani, extraordinara in tot ceea ce face, premianta in toti anii de scoala, recent absolventa de colegiu national si viitoare studenta (nu ma indoiesc de asta!), an doi fini de cununie extraordinari si o finuta de botez dupa care ma topesc. Am petrecut un singur concediu in strainatate, in Turcia (Side, Hotel Nashira, pe care il recomand!), in urma unui pariu pus cu fiica mea si pe care l-am pierdut! Nu am fost in Dubai, in Tunisia, in Egipt sau prin alte locuri prin care am auzit ca m-a dus vorba lumii ... sloboda!
9. Bine, bine, poate este adevarat ce spui, ca prea multe detalii oferi, dar tot nu inteleg ce se intampla cu toti banii incasati din cotizatiile membrilor Cartel ALFA Botosani?
Pentru a intelege ar trebui sa stii cum este organizata Cartel ALFA. Filiala Botosani are cca. 8 mii de membri, in cele peste 25 de sindicate afiliate. Toti acesti membri platesc cotizatie doar la sindicatul lor de baza (din unitate, cum il stie lumea). Sindicatul pastreaza o parte pentru nevoile proprii, iar o parte vireaza catre federatia nationala profesionala la care este afiliat (din invatamant, sanatate, administratie, cultura etc.). Federatia retine o parte din sumele astfel incasate, iar o parte (0,8 lei/membru) se vireaza la Confederatia Cartel ALFA (la nivel national, nu la filialele locale). Confederatia, din sumele astfel incasate, isi sustine activitatea proprie si isi plateste proprii angajati, atat pe cei de la nivel central, cat si pe cei din filiale. Cand erau vremuri mai bune aveam si juristi in filiale, astazi avem doar presedinti de filiale salarizati de confederatie. Salariul meu il asigura confederatia, din fondurile mai sus mentionate. Eu nu incasez nicio cotizatie de la membrii de sindicat, deci nu am ce si cum fura de la ei! Singurii bani care intra in conturile filialei sunt contributiile voluntare a 3-4 sindicate afiliate, care ajuta filiala lunar cu cate 50-200 lei pentru cheltuielile materiale (plata utilitatilor, carburant, telefon/fax, internet, hartie, toner etc.). In concluzie, orice om rational si care se afla in cunostinta de cauza isi da seama ca si daca as vrea sa fur ceva de la membrii de sindicat sau de la filiala nu am cum si nu am ce!
10. Ce rost are sa mai furi, daca te plateste bine confederatia? Plus indemnizatile din consiliile de administratie la care esti membru!
Voi incepe cu ultima parte: toate indemnizatiile primite ca reprezentant al Cartel ALFA revin confederatiei,nu mie personal. Chiar daca eu semnez statul de plata sau mi se vireaza mie, conform reglementarilor confederatiei am obligatia sa depun acesti bani la Cartel ALFA. Ii declar eu, imi apar in declaratia de avere, dar nu ii utilizez eu! Din aceasta cauza practic eu declar mai mult decat am in realitate, spre deosebire de altii care declara (mult) mai putin! ;)
Subiectul salariului este delicat si este dificil de abordat, deoarece risc sa incalc anumite reglementari la nivelul angajatorului meu. Ideea de baza este ca nu pentru bani am venit la Cartel ALFA si nu pentru bani stau in prezent la Cartel ALFA. Voi incerca sa lamuresc totusi problema, cel putin prin comparatie cu locul de munca unde sunt titular. Pentru cei care nu stiu, postul titular este cel de consilier juridic la DGASPC, adica la Protectia Copilului cum i se spune mai pe scurt, momentan raportul meu de serviciu fiind suspendat pe perioada mandatului de presedinte la Cartel ALFA Botosani. Cand am devenit salariatul Cartel ALFA (iulie 2005) salariul de la confederatie a fost cam 75% din salariul avut la vechiul loc de munca. Ma refer la total venituri, nu doar la salariul de baza! In perioada 2008-2009, cat a fost in vigoare la protectia copilului celebrul contract colectiv de munca (negociat si de subsemnatul), eu primeam de la confederatie 50% din cat as fi primit pe postul meu la protectia copilului. Daca adaugam si faptul ca eu nu am beneficiat de sporurile specifice functionarilor publici, obtinute pentru ceilalti, pot afirma ca in perioada iulie 2005-decembrie 2009 am obtinut de la confederatie cu minim 30-35.000 lei mai putin decat daca as fi fost salariatul DGASPC. In perioada 2010-2012 am recuperat cam jumatate din aceasta diferenta (salariul la confederatie fiind superior celui de la protectia copilului), iar in 2013 veniturile pentru cele doua locuri de munca au fost comparabile. In primele 5 luni din anul 2014 am beneficiat de salariul minim pe economie (850 lei brut, 652 lei net), la nivelul confederatiei punandu-se in aplicare un program de reorganizare. Am avut noroc ca am beneficiat la un  moment dat de ajutorul finilor si al familiei, plus ca descoperitul de cont mi-a asigurat necesarul la nevoie! In urmatoarele 6 luni ar urma sa beneficiez (sper!) de salariul avut in anul 2013. Acum cred ca este clar si pentru tine, dar si pentru altii ca nu pentru bani am stat si stau (deocamdata) la Cartel ALFA.

Deoarece si aceasta a doua parte a interviului s-a lungit mai mult decat intentionam initial, vom face o noua pauza si vom continua zilele urmatoare, in masura in care vor mai exista intrebari, clarificari, acuzatii!

Va urma! ;)

2 comentarii:

Anonim spunea...

1. Desi am citit in prima parte ce anume te-a determinat sa-ti iei un interviu, nu am inteles! Carcotasi sunt o multime si vor fi si in continuare, asta inseamna ca trebuie sa-mi enumar in fata tuturor salariul, economiile, masinile, alte intimitati, etc....?! Degeaba! Curiozitatea poporului e fara margini, mai ales cand este alimentata!
2. Scrierea comentariilor sub anonimat este o forma de protectie a anonimului. Atata timp cat comentariile sunt decente, corecte si in limita bunului simt, pot fi scrise si de anonimi. In rest, n-ar trebui luate in considerare. Parerea mea!

Orosanu Marius (OM intre oameni) spunea...

Observatie corecta si pertinenta, scrisa decent! In mod NORMAL asa ar trebui sa fie. Nu ar trebui sa iau in considerare comentariile indecente. Din pacate, chiar daca eu le-as neglija, o parte dintre cititori ar putea gandi de genul: ”Trebuie sa fie ceva adevarat, atat timp cat el nu reactioneaza!” La fel de adevarat este ca altii pot sa gandeasca si de genul: ”Cine se scuza, se acuza!”. Am ales acum si voi continua sa aleg in perioada urmatoare varianta activa, a prezentarii adevarului despre mine (adevarul meu! ;) ), incercand sa prezint cat mai multe elemente obiective, concrete, pentru a-i convinge pe carcotasi ca gresesc in ceea ce ma priveste. Probabil nu voi reusi, dar incerc! Sunt ”obligat” sa fac asta si pentru faptul ca nu sunt numai eu implicat. Indirect este implicata si familia mea. Fiica, sotia sau mama mea pot citi anumite comentarii si din anumite motive pot evita sa ma intrebe cat este de adevarat ceea ce se scrie in comentarii. Scrierea pe blog reprezinta un raspuns dat atat carcotaslor, cat si celor de buna-credinta, care insa nu au toate informatiile despre mine! Un risc asumat!