Despre mine

Fotografia mea
O(rosanu) M(arius). Dupa initialele numelui, s-ar putea afirma ca sunt ... OM! Un OM obisnuit, un OM intre oameni! Apreciat de unii si contestat de altii, in egala masura. Apreciat acum si contestat de aceleasi persoane mai tarziu. La fel de valabil si viceversa! Un OM care face cu pasiune tot ceea ce face (bine sau rau!) si primeste de la cei din jur cu aceeasi pasiune. Un OM dependent prea mult de succese si de aprecierea celor din jur, care se regaseste greu in cazul unui esec sau al nerecunostintei celor pentru care munceste sau pentru care traieste. Un OM relativ bun si altruist (in general), dar foarte exigent cu el insusi si cu cei din jur!

luni, 1 iunie 2015

TRILOGIA … O.M.-ului! III. Voi fi ... / Vreau sa fiu ...


TRILOGIA ... O.M.-ului!

III. Voi fi ... / Vreau sa fiu ...

In ultima perioada am fost intrebat deseori ce voi face in viitor! Am observat multa reticenta din partea celor din jur cand le ofeream unicul raspuns sincer si sigur pe care il puteam da. De aceea am ales ca ultima parte din ”Trilogia … O.M.-ului” sa o denumesc ”Voi fi … / Vreau sa fiu”, incercand astfel sa prezint public si ceea ce mi-as dori, chiar daca sansele sunt minime sau nule, de la caz la caz!

VOI FI … consilier juridic la Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Botosani! Este singurul lucru cert astazi, cand scriu aceste randuri! Pe data de 1 iulie 2015, la ora 7.30, voi semna condica la directie, cu speranta ca se va gasi un birou si pentru mine si, daca nu am pretentii prea mari, poate si un PC. Va fi o zi plina de incarcatura emotionala, fiind multi ani de cand nu m-am intalnit cu o parte dintre colegi. In plus, voi avea ocazia sa fac cunostinta cu acei colegi angajati in ultimii ani si pe care nu am avut placerea sa-i cunosc pana in prezent.

Cat voi sta pe acest post la directie? Imposibil sa spun acum. O zi, o luna, un an sau 10 ani? Mai mult de 10 ani nu cred ca va fi, deoarece intentionez ca la fiecare 10 ani sa imi schimb activitatea, pentru a nu ma plafona intr-un anumit domeniu! ;)

Trebuie sa precizez ca postul de consilier juridic la DGASPC este de functionar public, astfel incat orice functie politica si orice pozitii publice (oficiale) politice sunt excluse cat voi ocupa acest post. Cu asta sper ca am clarificat cel putin o parte dintre intrebari: ori voi urmari sa ajung functionar public de cariera, ori tehnocrat, ori politician de cariera, dar in acest ultim caz ma voi angaja cu contract individual de munca in alta unitate! Cu siguranta nu voi face politica, nici macar ca simplu membru, lucrand in acelasi timp ca functionar public! Am refuzat sa fac politica cat am fost in miscarea sindicala, voi refuza sa fac si cat voi lucra ca functionar public, respectand astfel un principiu in care cred: delimitarea de mediul politic a functiilor executive din administratie!

VREAU SA FIU … om de valoare, cu caracter, bun profesionist, coleg sau partener corect intr-un proiect serios! Subliniez ca deja am ajuns la capitolul dorinte, nicidecum certitudini! Aceste dorinte ale mele pot fi obiective personale pe termen scurt, mediu sau lung, dupa cum unele sunt si vor ramane simple dorinte, avand  sanse infime de realizare, din motive diverse, subiective sau obiective. In ce conditii as renunta vreodata la postul de la DGASPC Botosani? Ce propuneri sau oportunitati ar constitui provocari serioase pentru mine? Sa le luam pe rand, ordinea fiind aleatorie!

In primul rand, vreau sa precizez ca pentru viitor nu imi doresc neaparat o functie sau o pozitie din prim-planul vietii adminsitrative, politice, sociale etc., nu imi doresc neaparat sa fiu ”number 1”. Nu spun ca nu as merita, pentru ca sunt convins ca am valoare si merit orice functie/post! Sper ca stiti de gluma si nu ma acuzati acum de ingamfare si de lipsa de modestie! ;) Revenind, in functie de statutul meu profesional (functionar public sau personal contractual), dorintele mele ar fi:

1) in ipoteza in care voi ramane functionar public (consilier juridic la DGASPC), imi doresc sa am in timpul liber una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:
a) activitate privata individuala pe un P.F.A. (sau I.I.) pe ocupatia ”Expert legislatia muncii” (daca nu exista incompatibilitate sau conflict de interese cu functia publica)
b) voluntariat si proiecte in cadrul Asociatiei Pro Democratia sau alta organizatie civica
c) activitate in mass-media (o emisiune saptamanala cu o durata de 1-2 ore sau ca invitat permanent la o anumita emisiune)
d) voluntariat si proiecte umanitare
e) activitati de expertiza judiciara sau extrajudiciara (eventual prin suspendare temporara din functie)

2) as renunta (temporar sau permanent) la functia de consilier juridic (cu statut de functionar public) la DGASPC pentru una dintre urmatoarele activitati:
a) asistent judiciar in completul de litigii de munca de pe langa tribunal (sanse 0,1% pe termen scurt si incerte pe termen mediu/lung)
b) avocat
c) demnitar in administratia publica centrala sau locala
d) sef de cabinet sau consilier la cabinetul unui demnitar din administratia publica centrala sau locala (in special cu atributii in zona sociala, juridica, resurse umane, sanatate, cultura)
e) un post in cadrul corpului de control al unor institutii.

Punctul comun pentru cele de mai sus este calitatea umana, morala si profesionala a celui/celor cu care ar trebui sa colaborez direct. Oricat ar fi de tentant un post, ca activitate desfasurata si/sau ca remuneratie, nu as accepta sa lucrez cu persoane compromise, corupte, imorale. Prefer sa raman un simplu slujbas al statului care isi face treaba cu demnitate si corectitudine la locul sau de munca, decat sa imi asociez numele si imaginea cu persoane fara caracter.

Inca un aspect important: niciodata nu voi oferi nici macar un leu pentru a lucra cu cineva sau undeva anume, indiferent cat de ispititoare ar fi propunerea! Nu sunt o persoana ”scumpa”, ma multumesc cu putin daca activitatea pe care ar urma sa o desfasor se inscrie in dorintele mele, dar cu siguranta nu voi plati pentru postul meu, nici direct, nici indirect! Si uite-asa am mai indepartat o parte dintre cei care se grabeau sa imi faca o oferta! :))

Concluzia este ca voi fi deschis in urmatoarea perioada la diferite propuneri de colaborare, dar nu in orice conditii si nu cu oricine! Cine este interesat de un eventual parteneriat poate sa ma contacteze! ;)

P.S. Pentru carcotasi: Dragii mei, aceasta postare se doreste un exercitiu de transparenta! Am anumite abilitati, calitati, deprinderi, am o oarecare experienta in anumite domenii, astfel incat m-am prezentat public celor interesati! Daca Facebook-ul a reusit sa dea tarii un presedinte, poate reuseste sa imi ofere si mie un nou proiect provocator! ;) Considerati ca prin asta ”cersesc” un post? Nu este si opinia mea, dar asta nu inseamna ca nu o respect pe a voastra. Personal mi se pare mai corect asa, decat sa am negocieri ascunse si intelegeri oneroase cu tot felul de persoane! Timpul va dovedi daca am gresit sau nu! 

2 comentarii:

Anonim spunea...

Adica esti un "pic" modest...

Orosanu Marius (OM intre oameni) spunea...

Decat ”total” ipocrit, mai bine un ”pic” infumurat! ;)